Zadejte hledaný výraz
Přidáno do poptávky
Zobrazit poptávku
Odebráno z poptávky
Zobrazit poptávku
Přidáno do srovnání
Zobrazit srovnání
Odebráno ze srovnání
Zobrazit srovnání

Ovíjení

Ovíjení je transportní balení palet do stretch folie, které můžeme dělit na ruční balení a strojní balení.

Ovíjení spočívá v zabalení palety do stretch folie, která je protahována, tak aby bylo zboží na paletě zafixovánona byla zajištěna stabilita palety při následném převážení, ať již mezi jednotlivými výrobními operacemi, nebo při transportu z výrobního  závodu.

Při ovíjení je k paletě připevněna stretch folie, která je při ručním ovíjení pracovníkem omotávána do spirály kolem palety nahoru a dolů. Při strojním ovinování je paleta balena na ovinovacím stroji dle parametrů  nastavených na stroji. Ovíjení může být jednoduché (ovíjení pouze směrem nahoru), dvojité (ovíjení směrem nahoru a dolů), hermetické (ovíjení směrem nahoru a dolů, kdy je na vršek palety pod folii vložen krycí přířez folie).

Ruční folie má nižší hmotnost, aby se s ní dobře manipulovalo (cca 2,5 kg), strojní folie má náviny s vyšší hmotností (cca 15 kg). Ruční ovíjení se využívá v provozu, kde se ovíjí nárazově. Je výhodné si k tomuto způsobu pořídit držák folie, který usnadňuje manipulaci s folií a pomáhá folii protáhnout podle potřeby. Ovíjet můžeme různě silnou folií. Slabší folie má tu výhodu, že se lépe protahuje a spotřebujeme jí tedy méně. Pokud je ale zboží na paletě těžké nebo hodně nestabilní, vyplatí se folie silnější, která lépe zboží zafixuje.

Strojní ovíjení velice usnadní a zrychlí práci, protože si můžeme nastavit, jakou průtažnost folie budeme na konkrétní typ palety potřebovat. Díky tomu je ovíjení rentabilní a spolehlivé. V praxi se také využívají folie užší, které jsou výhodné na ovíjení skupin zboží.

 

Ovíjení (katalog produktů):

 

 

X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Uživatelská data
Personalizace reklam
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.